Mindsets transformeren en competenties versterken voor de uitdagingen van nu
Mindfulness in organisaties: veerkracht, focus en collectieve intelligentie.
CVM en Awaris gaan samenwerken.


De noodzaak om mindsets te transformeren
Als samenleving staan we op een keerpunt. De mensheid heeft zijn lot én dat van de hele planeet in eigen hand. Covid-19 heeft daar een verregaande verschuiving van ons alledaagse gedrag aan toegevoegd. Ons aanpassen aan die veranderingen en die tegelijkertijd gebruiken om nieuwe gewoontes in organisaties te verankeren op het gebied van veerkracht en bewustzijn, zal een uitdaging voor ons allemaal zijn. En dat houdt niet alleen een gedragsverandering in maar vereist ook een andere mindset.
Het werk dat we als Awaris en CVM in de afgelopen 10 jaar hebben gedaan - nog eens versterkt door onze ervaringen in de voorbije maanden - heeft ons een diepgaand inzicht opgeleverd hoe je verschuivingen van mindset en gewoontes tot stand kunt brengen. Om virtueel werken aan te kunnen én organisaties te transformeren in ecosystemen van menselijkheid zullen we de onze vermogens tot veerkracht, bewustzijn en collectieve intelligentie moeten verstevigen.
Eén visie, gebundelde kracht
Het Centrum voor Mindfulness en Awaris zijn beiden gebouwd op een fundament van waarden als tegenwoordigheid van geest en compassie voor mensen, organisaties en de wereld om ons heen. We delen de overtuiging dat mindfulness een krachtig middel is om transformaties te ondersteunen en zo bijdraagt aan het verbeteren van het leven van medewerkers en leiders, van de manier waarop organisaties functioneren en van de impact die organisaties hebben op het ecosysteem om hen heen.
Samen beschikken we als Awaris en CVM over brede kennis en een doorleefde praktijk op het gebied van systeemdenken, mindfulness, neurowetenschap en leiderschapsontwikkeling. In de afgelopen 10 jaar hebben we mindfulness succesvol naar een breed scala organisaties gebracht. Zowel grote internationale corporates als locale voorlopers, naar overheden en maatschappelijke organisaties.
Het bundelen van onze kracht lokaal en wereldwijd betekent ook dat we onze klanten de voordelen van blended learning, een effectief leerplatform, en een gebruiksvriendelijke en veelzijdige app kunnen bieden. Gebaseerd op heldere impactmetingen kunnen we onze trainingsprogramma’s effectief aanpassen aan de behoefte van organisaties en hun management. De basis voor succes is ons vermogen om langdurige relaties aan te gaan met onze klanten.
Leren hoe te leren
In toenemende mate zal het succes van organisatiees gebaseerd zijn op het tempo en de diepgang waarmee ze leren. Dat betekent niet alleen cognitief leren, maar omvat ook in staat zijn om nieuwe manieren van waarnemen en gedrag aan te leren.
Dit inzicht vormt de ruggegraat van hoe we werken.
- Formats– verschillende omstandigheden staan andere hoeveelheden beschikbare tijd, reikwijde en beschikbare middelen toe voor leer- en ontwikkelprogramma’s. Wij hebben een goed inzicht hoe groot de effecten (impact) zijn die je kunt verwachten van verschillende formats van de interventies. Daarmee kunnen we samen met de organisatie een realistische interventie ontwerpen.
- Blended learning – om effectief te leren moeten mensen er een tijdje in ondergedompeld worden. Wij ontwerpen en bieden de juist combinatie van blended learning ondersteuning om te verzekeren dat nieuwe gewoontes echt doorleefd worden.
- Apps – we hebben een eigen app ontworpen en een serie aanvullende apps voor onze klanten. Ze zijn essentieel in de hedendaagse wereld om deelnemers te begeleiden in hun werk en leven en gewoonteverandering te ondersteunen.
- Leerplatform – we stellen relevant aanvullend materiaal beschikbaar zoals presentaties, handouts, videos, oefeningen, studies, reflectievragen en huiswerk.
- Webinars – zijn een essentieel onderdeel van het moderne leren. Het ontwerp van de interactie is de sleutel tot het versterken van de rijkdom van de leerervaring.
- Evaluatie – we zijn er echt van overtuigd dat leer- en ontwikkelprogramma’s kwantitatief beoordeeld moeten worden. We doen pre- en post-assessments bij al onze programma’s en werken met onderzoekers samen om de resultaten te publiceren in wetenschappelijke tijdschriften. Elke deelnemer kan anoniem deelnemen en ontvangt een rapport met de veranderingen tussen voor en na de training. Dat legt de verantwoordelijkheid voor het leren ook daar waar hij hoort: bij de deelnemers en hun betrokkenheid.

