2019

  • Esther Helgers-Geelen

    Esther Helgers-Geelen

    .b trainer

    Esther Helgers-Geelen

    Connect & See werkt gericht aan de doelen die mensen willen bereiken. Of men gewoon meer uit het leven wil halen, meer rust en focus wil ervaren, of bijvoorbeeld wil leren omgaan met lichamelijke - of psychische klachten. Dat doen we met de aandachts- en acceptatietechnieken vanuit de mindfulness, ACT (Acceptance and Commitment Therapy) en positieve psychologie. Er zijn zowel individuele trajecten mogelijk als groepstrainingen. Connect & See heeft ook speciale trainingen en coaching trajecten (op maat) voor bedrijven en organisaties. Bijvoorbeeld om teamprestaties te verbeteren en burn-out klachten (preventief) te voorkomen.

    Kijk op https//www.connectandsee.nl voor meer informatie.

  • Eva Kam

    Eva Kam

    .b trainer

    Eva Kam

    Als docent Maatschappijleer zie ik hoeveel stress en spanning jongeren ervaren. Mindfulness helpt hen hiermee omgaan. Door theorie en oefeningen leren zij o.a. hoe hun gedachten werken, de relatie tussen gedachten en emoties en leren zij hun reactiviteit (her)kennen.

    Ik geef de DotBe training op verschillende scholen. Mijn kracht is dat ik jongeren écht zie. Door mijn eigen ervaring met mindfulness en als ervaren docent, bied ik jongeren de juiste ondersteuning in het oefenen van mindfulness. Geïnteresseerd in mindfulness bij u op school? Neem contact met mij op, samen kijken we naar de juiste invulling van mindfulness op uw school.

  • Floris Louist

    Floris Louist

    .b trainer

    Floris Louist

    Mijn naam is Floris Louist. Ik werk sinds 2008 op het Haags Montessori lyceum als muziek- en ckv docent en tevens als mindfulness trainer voor leerlingen.

    Een eenvoudige vorm van aandachttraining vormt de kern van een cursus van 9 lessen. De .b lessen kunnen worden ingezet in vele situaties en zijn passend voor alle leefijdsgroepen in het voortgezet middelbaar om beter te kunnen presteren op school en in muziek en sport.Het kan pubers helpen bij onder andere: het leren/studeren, het maken van een proefwerk, stoppen met piekeren, in slaap komen, beter je emoties begrijpen en beter je grenzen aan geven.

  • Jolanda Naaktgeboren

    Jolanda Naaktgeboren

    .b trainer

    Jolanda Naaktgeboren

    Waarom doen mensen wat ze doen? Waar de een door het leven huppelt en vlindert, daar ploegt en zwoegt de ander. Als kind keek ik al vol belangstelling om me heen om dat te begrijpen. De vervolgvraag was: kan iedereen onder alle omstandigheden huppelen en vlinderen? In een .b-training kan je veilig onderzoeken hoe dat bij jou werkt. Bijna alles in mijn leerzame werk (van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek tot technisch en levensbeschouwelijk onderwijs) verbleekt bij de mogelijkheden van .b. Mijn doelen: jongeren aandachttrainingen geven en het op de Nederlandse onderwijskaart zetten. Als vorm van mentale hygiëne. Als antwoord op stress.

  • Kim Sikking

    Kim Sikking

    .b trainer

    Kim Sikking

    Sinds 2008 werk ik in het (internationale) onderwijs. Als docent, cultureel antropoloog en reisbegeleider breng ik de onderwijs- en reiswereld samen. In het verleden werkte ik op Bali voor een internationale school waar mindfulness een belangrijk onderdeel van het onderwijscurriculum vormde.

    Dit inspireerde mij om mindfulness ook te delen met jongeren in Nederland. Ik volgde verschillende opleidingen en ben nu gecertificeerd .b trainer en docent integrale yoga. Nu woon ik weer in Nederland en geef ik yoga en mindfulness training. Ik bied de .b training aan op scholen en op open inschrijving. Tevens organiseer ik retreats en scholierenreizen naar Bali.

  • Marlies West

    Marlies West

    .b trainer

    Marlies West

    Ik ben Marlies West, 44 jaar oud en ik werk als trajectbegeleider op een VO-school in Haarlem. Ik help leerlingen die drempels tegenkomen in hun schoolloopbaan, weer op weg zodat ze zelfstandig hun weg kunnen vervolgen. Daarnaast geef ik Mindfulness en faalangsttraining aan jongeren en ben ik yogadocent op onze school, op een sportschool en bij een yogastudio. Ik vind het bijzonder om met name met de .b training een bijdrage te kunnen leveren aan het welzijn van leerlingen. Mooi om te zien hoe deze training leerlingen bewuster maakt en de positieve uitwerking daarvan.

  • Marloes van Hoeve

    Marloes van Hoeve

    .b trainer

    Marloes van Hoeve

    Vanuit mijn onderzoek naar mindset en wiskunde heb ik ervaren dat ik als docent (wiskunde) het goede voorbeeld kan geven. In mijn intenties, in het omgaan met fouten, in mijn plezier en ook in mijn frustratie. En in het aanwezig zijn in het hier en nu. Daarbij hebben de MBSR trainingen ‘mindfulness’ en ‘mindful zelfcompassie’ mij enorm geholpen. En het is een vanzelfsprekend vervolg de inzichten die ik daar verkregen heb, en die ik dagelijks ervaar, door te geven aan mijn leerlingen.

  • Ria van der Burg

    Ria van der Burg

    .b trainer

    Ria van der Burg

    Beeldend therapeut - Docent beeldende vakken - Jongeren mindfulness­trainer

    In mijn therapiepraktijk begeleid ik mensen die zich geblokkeerd of onzichtbaar voelen om zichzelf te bevrijden en tot expressie te komen. Ik geloof dat iedereen een unieke kern heeft, die gaat over wie jij ten diepste bent. Om dit te laten zien en tot uiting te brengen zorgt voor levensvreugde en heelheid. Ik heb ruime ervaring als docent beeldende vakken in het voortgezet onderwijs. Op scholen geef ik de dotbe mindfulness­training. Zo belangrijk dat pubers leren om rust en ruimte in te bouwen tussen de ervaring en het moment van reageren. Zo leren ze dat hun reactie een bewuste wordt. Dit geeft keuzevrijheid.

  • Richard van Eeden

    Richard van Eeden

    .b trainer

    Richard van Eeden

    Al bijna 25 jaar geef ik met liefde, plezier en succes les aan middelbare scholieren. Daarnaast is mindfulness mijn ‘way of life’. Niets is daarom fijner deze kwaliteiten te verenigen in een .b-training (introductie op mindfulness)! In deze training leer ik jongeren om te gaan met piekergedachten, stressgevoelens en andere obstakels die zo kenmerkend zijn in het leven van een puber. Leren rust en balans te vinden te midden van hektiek. Leren richten van aandacht op dat wat belangrijk is. Kunnen genieten van wat er is in plaats van zorgen maken over wat er niet is. Lessen voor het leven dus.

2018

  • Mirella Flinterman

    Mirella Flinterman

    .b trainer

    Mirella Flinterman

    Leren doe je eigenlijk altijd en overal, in veel gevallen ben je je dat niet eens bewust. Wanneer je wel bewust leert kan het gebeuren dat je je aandacht er niet bij kan houden, je slecht kan concentreren, veel piekert of zelfs slecht slaapt.

    Mijn rugzak is in bijna twintig jaar ervaring in het onderwijs als trainer, docent en begeleider gevuld met verschillende methoden en technieken. Ik ben deskundig en down-to-earth. Het contact tussen ons is gebaseerd op wederzijds respect, nieuwsgierigheid en gezonde humor. Dat zijn de belangrijkste basisvoorwaarden om te kunnen leren.

  • Stephanie Koning

    Stephanie Koning

    .b trainer

    Stephanie Koning

    Een rustige en gelukkige geest kan nieuwe kennis in zich opnemen. School zie ik daarom als een belangrijke omgeving om studenten technieken te leren die leiden tot een kalme en tevreden ‘mind’. Het is mijn missie om jongeren te inspireren CEO te worden over hun eigen gedachten, gevoelens en geluk. Hiervoor gebruik ik de kennis uit de Positieve Psychologie, Yogafilosofie, Mindfulness en de vele stilte retraites die keer op keer een bron van inspiratie voor mij zijn. Naast de .b training, bied ik lessen aan waarin geluk, verbondenheid en mentale gezondheid centraal staan, om studenten te leren veerkrachtiger te zijn en een positieve mindset te cultiveren.

2017

  • Carola Tavenier-Bolk

    Carola Tavenier-Bolk

    .b trainer

    Carola Tavenier-Bolk

    Naast mijn werk als koordirigent, zangcoach en workshopleider ben ik inzetbaar op scholen voor het geven van mindfulness trainingen. Dat geldt voor zowel het basis (Mindful-kids) als voortgezet onderwijs (.B). Ik ben in het bezit van een PABO-diploma, en heb naast mijn huidige muzikale ervaring met groepen in alle leeftijden, les gegeven in het basisonderwijs. Ik ben zeer flexibel inzetbaar omdat ik niet vast uren voor de klas sta, èn in het bezit van een auto, waardoor de Noordelijke provincies makkelijk bereikbaar zijn voor mij. En boven al deze praktische zaken; ik heb een passie voor mindfulness en kinderen, omdat ik zie hoe belangrijk het is om jongeren al vroeg te leren omgaan met alle prikkels die op ze af komen.

  • Ernst Koeleveld

    Ernst Koeleveld

    .b trainer

    Ernst Koeleveld

    Ernst is docent op een havo/vwo school en heeft de missie van jet Mindfulness in Schools Project omarmd om het leven van jongeren te verbeteren door een positief verschil te maken in hun mentale gezondheid en welzijn door docenten op te leiden tot .b trainer. De .b training leert leerlingen niet alleen hoe mindfulness ze kan helpen slimmer om te gaan met moeilijkheden, maar ook hoe mindfulness hen kan helpen om te floreren. Ernst is naast opleider eindverantwoordelijk voor de vertaling van de huidige Nederlandstalige versie van de .b training en brengt een hoop praktijkervaring en voorbeelden mee door het geven van .b trainingen aan verschillende schooltypes en jaarlagen (vmbo, havo, vwo en MBO).

  • Imke de Graaf van Rooij

    Imke de Graaf van Rooij

    .b trainer

    Imke de Graaf van Rooij

    Ik werk als therapeut en als docent / leerlingbegeleider op een middelbare school. In mijn praktijk Family Focus begeleid ik onder meer jongeren in de puberteit en hun ouders en help ik samengestelde gezinnen. Ik help mensen graag wat luchtiger te leven, milder te zijn voor zichzelf en voor anderen. Op school ben ik hier zowel preventief als curatief mee bezig. Ik ben analytisch sterk, creatief en altijd bezig met communicatie. Mijn stijl van begeleiden is te omschrijven als open, eerlijk, warm en praktisch.

  • Lysette Iken

    Lysette Iken

    .b trainer

    Lysette Iken

    Sinds 2003 ben ik werkzaam als docent Engels in het voortgezet onderwijs, met name in de bovenbouw Havo/vwo. Door mijn plaats in het zorgteam, plusmentor en vertrouwenspersoon werd ik gevraagd om een opleiding mindfulness trainer in het .b programma te volgen. Ik heb sinds oktober 2017 ervaring opgedaan met het geven van .b aan verschillende leeftijden binnen mijn ‘eigen’ school. De behoefte om te leren omgaan met alle prikkels van buitenaf wordt steeds groter onder pubers, ik voel me bevoorrecht dat ik het ‘mindfulness- zaadje’ bij hen mag planten.

2016

  • Cathri Verkleij

    Cathri Verkleij

    .b trainer

    Cathri Verkleij

    Sinds 2002 werk ik als kunstdocent, mentor en coach binnen het middelbaar onderwijs. Ik zie dat jongeren steeds meer behoefte hebben aan handvatten om tijdens alle weersomstandigheden van het leven rechtop te blijven staan. Ook zie ik de werkdruk bij volwassenen toenemen. Dus hoe eerder je in je leven de toolkit van mindfulness aangereikt krijgt hoe beter!

    Ik heb een intensieve opleiding gevolgd om mindfulness trainer te worden en richt me, vanuit mijn ervaring vooral op onderwijs. Daarnaast geef ik ook MBSR trainingen aan volwassenen binnen schoolorganisaties en op open inschrijving.

  • Fred Dijk

    Fred Dijk

    .b trainer

    Fred Dijk

    Ik vind mijzelf een plezierig prikkelende mindfulness­trainer. Mijn collega’s waarderen mij om mijn enthousiasme, betrokkenheid, levendigheid, openheid en luchtigheid. Ik heb veel plezier en voldoening in het met de studenten en cliënten mee te oefenen in welke les dan ook.

  • Kelly van der Sloep

    Kelly van der Sloep

    .b trainer

    Kelly van der Sloep

    Ik ben Kelly van der Sloep docent en mindfulness­trainer op een middelbare scholengemeenschap en op basisscholen in Friesland. In mijn eigen dagelijkse leven maar ook tijdens mijn werk ervaar ik de waarde van mindfulness. Op het moment dat ik het gevoel had dat ik volwassen moest worden, liep ik tegen onprettige dingen aan. Volwassen worden ervaarde ik als een lange weg die ik helemaal uit moest lopen. En toen ik die weg zo door liep zag ik de wat mindfulness mij kon bieden. Op de momenten dat ik de tijd nam en aandacht had voor alles wat er aan de kant van de weg stond, zag ik dat dit allemaal mooie dingen waren. Dit cadeau wat ik heb gekregen wil ik graag doorgeven. Met mindfulness in het onderwijs is een meerwaarde. Het leert je om aandacht te hebben voor alles om je heen en vooral aandacht voor jezelf. In een maatschappij dat veel van je kan vragen is het belangrijk om jezelf niet te vergeten.

    Zo ook binnen het onderwijs. Leerlingen krijgen te maken met een bepaalde druk om te presteren, prikkels en invloeden van buitenaf. Met mindfulness is het mogelijk om al het mooie dat de wereld te bieden heeft met aandacht te ervaren. In het hier en nu. Het is als thuiskomen in de klas.

    Zowel binnen het middelbaaronderwijs als het basisonderwijs zie ik dit terug. Door met leerlingen te oefenen in een schoolse setting is de training voor hun altijd toepasbaar. Het is zo ontzettend mooi om te zien wat een meerwaarde mindfulness kan hebben in het jonge leven van zowel de kinderen binnen het basisonderwijs als het puberbrein.

  • Majlis Schweitzer

    Majlis Schweitzer

    .b trainer

    Majlis Schweitzer

    Coaching en training voor verdiepende leiders, eigenzinnige coaches, dappere optimisten en andere kinderen die kiezen voor betekenisvolle business en levens vanuit bewustzijn. Heb jij behoefte hebt aan inspiratie, voeding en wil jij blijven groeien en ontwikkelen? Kies jij er voor om niet langer een compromis te doen op wie je bent en wie je wilt zijn? Wij begeleiden jou naar een zinvolle dag waarin jij kunt bijdragen met jouw unieke verhaal, kwaliteiten en talenten. Een dag waarop je radicaal sprankelt omdat je: 👉je echt verbonden voelt 👉“aan” staat 👉je potentieel leeft 👉later terug kijkt en kunt zeggen zo was het goed.

  • Marriët van Roosmalen

    Marriët van Roosmalen

    .b trainer

    Marriët van Roosmalen

    Ik werk ca. 30 jaar in het onderwijs. Ik heb zowel in het MBO als in het VO gewerkt als docent, maar ook als leerlingbegeleider en zorgcoördinator. Ook heb ik faalangst reductie trainingen verzorgt. Hier zag ik dat kinderen veel moeten kiezen er staat veel druk op hen omdat ze zoveel moeten, zowel van zichzelf of van anderen, ik zie dat ze hier onzeker door kunnen worden en merk ook dat sommige leerlingen onnodig aan zichzelf gaan twijfelen, dit kost hen negatieve energie. De dot.be lessen gebruik ik om hen te helpen om rust te vinden, waardoor ze het makkelijker zal worden om je eigen keuzes te maken.

2015

  • Anette Plinck

    Anette Plinck

    .b trainer

    Anette Plinck

    Na 15 jaar voor de klas als docent biologie heb ik in 2017 mijn baan opgezegd om me volledig te wijden aan het geven van mindfulness- en compassietrainingen. Ik denk dat er in deze tijd van voortdurende blootstelling aan prikkels en afleiding grote behoefte is aan het leren van deze vaardigheden. En daar kun je wat mij betreft niet jong genoeg mee beginnen. Naast trainingen op open inschrijving voor volwassenen verzorg ik ook in-company trainingen, workshops en implementatie programma's voor scholen en zorginstellingen in Rotterdam en omstreken. Vanaf september 2020 met name in de regio Steenwijk (Overijssel).

  • Hetty Janszen-Grift

    Hetty Janszen-Grift

    .b trainer

    Hetty Janszen-Grift

    Mindfulness en jonge mensen, dat is mijn specialisatie. Ik heb jaren in het onderwijs gewerkt en altijd interesse gehad in wat het beste leerklimaat is. De .b training geeft jonge mensen zoveel instrumenten in handen om open te staan voor zichzelf, de omgeving en voor leren, dat ik het met veel plezier doorgeef.

  • Joost Vriens

    Joost Vriens

    .b trainer

    Joost Vriens

    Ik ben een ervaren docent in het MBO, sector welzijn. Ik beoefen mindfulness nu 6 jaar als begeleider van een Sangha. Mijn passie is deze praktische inzichten te delen met studenten en docenten. Present zijn en toepassen in je handelen. .B biedt een eigen leertraject dat wellicht beter past in het onderwijs dan de MBSR benadering. Mijn inspiratiebronnen zijn; Thich Nhat Hanh, Plum Village en de Happy Teachers beweging en wake-up schools. Ook Edel Maex met zijn aandacht voor ‘de bereidheid om te kijken’ houdt me wakker en alert. Katherine Weare biedt met haar onderzoeken grond onder mijn voeten.

2014

  • Amela Merdovic

    Amela Merdovic

    .b trainer

    Amela Merdovic

    Mindfulness is inmiddels een belangrijk en onmisbaar onderdeel van mijn leven geworden. Zowel privé als in mijn werk in het onderwijs ervaar ik keer op keer hoe waardevol het geheel van kennis, vaardigheden en handvatten is dat ik tijdens diverse Mindfulness­trainingen- en opleidingen heb ontdekt en gaan gebruiken. Mijn grote wens en missie is om mindfulness in het onderwijs te helpen integreren, de .b training onder aandacht te brengen. Ik wil mij inzetten om de leerlingen hier kennis mee laten maken, hen te prikkelen om er met nieuwsgierigheid naar te kijken en zelf Mindfulness te gaan onderzoeken en ervaren.

  • Anna Broek

    Anna Broek

    .b trainer

    Anna Broek

    Enthousiaste, gedreven gezondheidszorgpsycholoog met accent op kind & jeugd. Ervaring met een verscheidenheid aan kinderpsychiatrische klachten en gezinsproblematiek. Voorliefde voor systemisch werken, mindfulness, trauma en hechtingsproblematiek. Wordt omschreven als collegiaal, nieuwsgierig, nauwkeurig, verbindend en creatief. Zet zich met hart en ziel in voor kinderen en jongeren in de knel.

  • Eric Oostdijk

    Eric Oostdijk

    .b trainer

    Eric Oostdijk

    Ik ben sinds 16 jaar werkzaam als docent in het onderwijs (VO, SO, MBO en HBO). De laatste jaren heb ik me als cat. 1 trainer (Radboud Universitair Medische Centrum voor Mindfulness) en .b-trainer (CvM, Amsterdam) tevens gericht op het geven van mindfulness aan studenten en docenten. Daarnaast ben ik ook vertrouwenspersoon voor de Hogeschool Arnhem Nijmegen.

  • Jan Vrenssen

    Jan Vrenssen

    .b trainer

    Jan Vrenssen

    Om te beginnen ben ik een aantal jaren werkzaam in het onderwijs. Als docent, als leidinggevende en als coach. Ik word blij van mensen en hun ontwikkeling. Verder ben ik in het verleden geraakt door de boeddhistische filosofie. Daarnaast heb ik meditatiebegeleiding gegeven. Tegen de mindfulness aangelopen. En zo in 2014 de opleiding voor mindfulness­trainer aan de Hogeschool in Utrecht afgerond.Voor mij is mindfulness een mooie vertaling van Oosterse waarden naar het Westen. Hierdoor waardevol voor iedereen, die zich open durft te stellen. Naast dot-B trainer ben ik 1e categorie mindfulness­trainer. Aangesloten bij de VMBN, een beroepsvereniging voor mindfulness­trainers.

  • Patty Graetz

    Patty Graetz

    .b trainer

    Patty Graetz

    Werkzaam als docent bij vavo Stercollege in Eindhoven, geef ik daar sinds 2014 tweemaal per jaar de cursus .b met veel plezier en hartverwarmende resultaten. Ik ervaar het als geluk en voorrecht dat ik mindfulness mag uit- en overdragen, en mag meemaken hoe onze studenten hun aandacht trainen, hun gedachten niet meer (altijd) als feiten zien en zo de touwtjes meer in eigen hand nemen. En vaak ‘ineens’ nog slagen ook!

    Ik draag .b een warm hart toe, ik ben zeer onder de indruk hoe goed de methodiek van .b is afgestemd op de leeftijdsgroep. Daarom heb ik uit & met liefde bijgedragen aan de aanpassing van de nieuwe versie van .b voor het Nederlandse taalgebied (beschikbaar sinds zomer 2019). Ik ben blij dat ik mijn ervaring ter beschikking kan stellen aan het .b -team bij het Centrum voor Mindfulness.

2013

  • Ellen Bron

    Ellen Bron

    .b trainer

    Ellen Bron

    Mijn jarenlange ervaring in het Voortgezet Onderwijs en mijn enorme plezier in het werken met jongeren hebben mij aangemoedigd tot het starten van een opleiding van Mindfulness voor jongeren. Via de Mindfulness leerde ik dat het oké is zoals we zijn.

    Als docent merk ik dat jongeren het vaak moeilijk vinden om zich te focussen. De gedachten fladderen heen en weer, er zijn veel prikkels in de omgeving waardoor zij het lastig vinden om aandacht te geven aan het moment; het hier en nu. Het is bijzonder om te zien hoe fijn jongeren het vinden zich te herkennen in de oefeningen van de Mindfulness. De rust te ervaren en zich bewust te worden van hun automatische piloot.

  • Marijke van Duinhoven

    Marijke van Duinhoven

    .b trainer

    Marijke van Duinhoven

    Het is mijn ervaring dat Mindfulness bijdraagt aan een mentale en fysieke gezondheid. Een gezondheid die belangrijk is om met meer gemak en vreugde in de samenleving te kunnen functioneren. We kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen. Daarom ondersteun ik de ‘Mindfulness op school’ beweging zoals die in Engeland al is ingeburgerd.