De audiotracks

Met behulp van deze audiotracks kun je je mindfulnessbeoefening verdiepen. Zo leer je op meer manieren mindful aanwezig te zijn in het hier en nu. Opmerkzaam op de lichamelijke sensaties, gevoelens, gedachten en reactiviteit, onze neiging om – onbewust – in actie te komen als iets ons bevalt of tegenstaat.

Hoe te gebruiken

Je vind op deze audiotracks kortere en langere versies van zitmeditaties en ligmeditaties. Daarnaast vind je een drietal begeleide meditaties die je helpen om stabiliteit in het midden van het woelige leven van alle dag te vinden. En een meditatie gericht op het ontwikkelen van je vermogen tot liefdevolle vriendelijkheid. Tenslotte vind je ook een aantal tracks zonder stem, om zelfstandig te oefenen. Alleen een belletje, soms met regelmaat dan weer onregelmatig, helpt je te herinneren aan het zijn in het hier en nu.

Overzicht

Het gaat om de volgende oefeningen:

  • Zitmeditatie (10 minuten)
  • Zitmeditatie (20 minuten)
  • Zitmeditatie (30 minuten)
  • Loopmeditatie (30 minuten)
  • Ligmeditatie (10 minuten)
  • Ligmeditatie (40 minuten)
  • Bel begin en eind (20 minuten)
  • Stilte afgewisseld met bel
  • Bel iedere 5 minuten
  • Bergmeditatie (15 minuten)
  • Hartmeditatie (20 minuten)

Afspelen via Soundcloud