Inhoud van de yogadag

Ik heb een betere relatie met mijn lichaam ontwikkeld en zo mezelf beter leren kennen. - Spark

Weer even stilstaan bij je lichaam. De beweging uit het hoofd naar het lichaam maken. Het lichaam zetten we vaak slechts als ‘werktuig’ in, brengt ons, in de ruimste zin van het woord, van a naar b. Op deze dag is er volop de tijd om aandacht te hebben voor het lichaam, aandachtig te bewegen, met het lichaam te verblijven.

We vergeten soms dat ons lichaam net zo’n prominente rol inneemt in mindfulnessbeoefening als emoties en vooral gedachten. Deze dag is ervoor bedoeld om de rollen nu eens om te draaien.

Programma

Na de training was ik al opmerkzamer wat betreft mijn lijf. Na deze dag kan ik nog beter lief zijn voor mijn lijf, vooral wat betreft pijn. - Masja

Op deze Mindful Yogadag stappen we, net als op een Stiltedag, even uit die (snel)trein van alledag. Stilstaan, vertragen en opmerken van wat er in het lichaam gebeurt, in meditatie en beweging.

We doen voornamelijk op yoga gebaseerde aandachtige bewegingsoefeningen. De yoga wordt afgewisseld met contemplatie periodes zoals een lichaamsverkenning (bodyscan) en korte nabespreking van de oefenervaringen.

Verdiep je mindfulness-beoefening en ervaar de heilzame werking van tijd nemen om weer thuis te komen in het lichaam.

Een heerlijke dag omdat er zoveel diepgaande yoga was! - Willemijn

Voor wie

Iedereen die een mindfulnesstraining heeft gedaan

Startdata