Inhoud van de training

Veel professionals werken tegenwoordig agile. Een slimme, handige manier om productief te werken met elkaar. Maar ook bij agile werken komt werkdruk voor. Soms is dat gezonde stress om een klus te klaren, op andere moment is het vooral hard doorwerken en nergens tijd voor lijken te hebben. Mindfulness is een uitstekende manier in een agile werkomgeving je kwaliteiten als professional beter te leren gebruiken. Dat doe je door soepel en met aandacht te leren schakelen tussen actie en reflectie, zodat je effectiever en met minder last van druk kunt werken. Deze training houdt bewust rekening met de werkomgeving, alle oefeningen en uitleg zijn toegespitst op werken in een agile omgeving. Kortom, van een mindfulnesstraining word je fysiek en mentaal gezonder, veerkrachtiger en leer je als professional je emotionele intelligentie en communicatiekunst beter gebruiken en die heb je in een agile omgeving des te meer nodig.

Ik voel meer rust en ruimte in mijn hoofd. Niet primair reageren, maar meer observeren en vanuit deze houding reageren of soms juist niet reageren.

Programma

Ik kijk met een bredere blik, elke dag opnieuw met een frisse blik. Neem rustruimte en kan beter luisteren.

In acht weken leer je mindfulness als vaardigheid. En dat merk je. Je voelt je meer ontspannen, veerkrachtiger en minder opgejaagd. Je hebt meer overzicht, werkt effectiever samen en bent een stuk creatiever.

Leerdoelen van deze mindfulnesstraining zijn:

  • Veerkracht en stressmanagement
  • Zelfsturing
  • Emotionele intelligentie
  • Creatieve probleemoplossing
  • Stress en stressvolle situatie te hanteren in plaats van te verdragen
  • Met meer aandacht te werken en je beter en langduriger te concentreren
  • Helderder te communiceren met je collega’s en manager door beter benutten van je emotionele intelligentie
  • De balans werk-privé beter in balans te houden

Trainingsmateriaal

Bij de training krijg je het boek Mindful Werken (dat als cursusboek functioneert) en een set audiotracks voor de oefeningen.

Mindful werken

Boek Mindful Werken

Als je werkt, ervaar je druk. Soms is dat gezonde stress om een klus te klaren. Maar vaak is het: hoge werkdruk, overwerken, nergens genoeg tijd of rust voor hebben. Dan wordt werken onplezierig en een kwestie van stug doorgaan. Gelukkig kan iedereen leren (nog) beter om te gaan met die werkdruk.
De oplossing: leren om soepel en met aandacht te schakelen tussen actie en reflectie. Dat is mindfulness. Je voelt je er meer ontspannen door, veerkrachtiger en minder opgejaagd. En dat merkt je: je hebt meer overzicht, werkt effectiever samen en bent een stuk creatiever.
In dit boek leert Wibo Koole je in acht weken mindfulness te gebruiken om je werkende leven aangenamer te maken. Hij laat zien hoe je met eenvoudige oefeningen los kunt komen van de dagelijkse stress en frustratie, en met een heldere geest uw werk effectiever kunt aanpakken. Zo word jij je werk de baas in plaats van andersom!

Voor wie

Alle professionals in moderne organisaties of zzp-ers. Vaak werk je met opdrachten of in teams die op één of andere manier agile werken.

Startdata

  • mrt
    05
    Sessiedata:
    5, 12, 19 en 26 maart; 2, 9, 16 en 23 april
    Oefendag:
    6 april ‐ 10:30‐16:00u
  • mei
    14
    Sessiedata:
    14, 21, 28 mei; 4, 11, 18, 25 juni en 2 juli
    Oefendag:
    15 juni ‐ 10:30‐16:00u
  • sept
    05
    Sessiedata:
    5, 12, 19 en 26 sept; 3,10,17 en 24 okt
    Oefendag:
    6 oktober ‐ 10:30‐16:00u
  • okt
    31
    Sessiedata:
    31 okt; 7, 14, 21 en 28 nov; 5, 12, 19 dec
    Oefendag:
    30 november ‐ 10:30‐16:00u